top of page

מה הצורך בשימוש של לוחות ״אדקס״ של ברלייט?

התשובה בקצרה היא - בידוד תרמי למבנים.


אתר בנייה בעבודה


ועכשיו קצת פחות בקצרה :-)

כשנרצה לבודד מבנה, חשוב שנשים לב תחילה לאיזורים אשר מבודדים יותר (למשל בלוקים), ואזורים אשר מבודדים פחות (למשל קורות הבטון). קורות הבטון מהוות עקב אכילס בבידוד התרמי של המבנה, כמו גם חגורות וממ״דים. לכן נרצה לפתור את מעבר החום/קור בהן. אזורי התורפה הללו מכונים בשפה המקצועית ״גשרי קור״ או ״גשרים תרמים״.


מה יקרה אם לא נבודד את קורות הבטון?

בחורף נתכסה עם מספר שמיכות ונרעד בלילה,ובקיץ המזגנים ש לנו יעבדו קשה ונשלם הרבה הוצאות חשמל.

בנוסף באזור הגשרי קור, עלולים להתהוות אזורי רטיבות (קונדנסציה) ועימם מגיעים העובש והעיפוש, אותם ממש לא נרצה בדירה שלנו.


בחורף נתכסה עם מספר שמיכות ונרעד בלילה,ובקיץ המזגנים ש לנו יעבדו קשה ונשלם הרבה הוצאות חשמל. בנוסף באזור הגשרי קור, עלולים להתהוות אזורי רטיבות (קונדנסציה) ועימם מגיעים העובש והעיפוש, אותם ממש לא נרצה בדירה שלנו.




על פי תקן 1045 אנו מחויבים לטפל בגשרי הקור במבנה, אז איך עושים זאת?

השיטה הנפוצה היא להוסיף שכבת בידוד על גשרי הקור. יוצקים או מדביקים את לוחות האדקס לקורות הבטון ובכך השגנו את הבידוד הרצוי. נשאלת השאלה ״איך בודקים שאתם קונים לוחות ״אדקס״ איכותיים ומשלמים עליהם מחיר מינימלי?״

למעשה לוח ״אדקס״ הוא לוח קלקר מצופה שכבת צמנטית דקה. הקלקר תפקידו לבודד, והציפוי משמש כפריימר (חומר מקשר) לטיח המיושם לאחר מכן בתהליך הבנייה. בואו נתמקד בכל רכיב בנפרד.


קלקר

תרצו שהקלקר אשר אותו תקבלו, יהיה של החברות המובילות: אנחנו ממליצים על היצרנים המובילים בארץ (פוליביד, ועין כרמל). כך תוכלו לוודא שקניתם סחורה מבוקרת ולא חסכו עליכם בחומר גלם. (אגב הם גם במחירים הכי אטרקטיבים).


ציפוי

מטרתו של הציפוי היא להיות חומר מקשר בין הקלקר לכל מערכת חיפוי שתיושם עליו (למשל טיח).

לכן, נשים לב לכמה דגשים:

1. ציפוי איתן - אנחנו רוצים לוודא הציפוי דבוק חזק לקלקר - כאשר ננסה להפריד את הציפוי מהקלקר לא נוכל לעשות זאת מבלי לפגוע בקלקר - כלומר ״הכשל״ יהיה בקלקר.

2. אחידות - אם ישנם אזורים ללא ציפוי הדבר יכול להקשות על הידבקות הטיח ונוחות העבודה.

3. אסתטיקה - למרות שזה שכבה שעליה ישימו טיח, עדיין חשוב של הציוד שאיתו נעבוד יהיה אסתטי נקי, ולא משהו שאספו במכולת זבל האזורית. הרי שעבודה נקייה משרה אווירה נעימה.


לוחות אדקס בעובי 5 ס"מ

אנחנו בברלייט (Barlight) מקפידים על איכות חומר הגלם, ציפוי ייחודי שאנחנו פיתחנו, כמו כן גם אחידות ואסתטיקה ברמה הכי גבוהה. החדשות הטובות שכל אלה לא חייבים לייקר את המחיר - מכיוון שאנחנו משלבים טכנולוגיות בתהליך הייצור, שמגדילות את התפוקה היומית וכך מאפשרים ייצור לוחות ״אדקס״ איכותיים במחיר מאוד אטרקטיבי. לוחות ״אדקס״ מסופקים במשטחים - ראו דוגמא למשטח אדקס צד אחד בעובי 5 ס״מ. לחצו כאן לצפות במפרט הטכני המלא שאנחנו מציעים.





תגובה 1
bottom of page