top of page

מסתור צינור אקוסטי

אז איזו בעיה הם פותרים? במבני מגורים, עובר צינור ביוב (קולטן) מהקומה העליונה ועד הקרקע שמטרתו לנקז את הביוב מכלל הדירות. הביוב יכול להרעיש בדירות המגורים בעת ההדחה, מכאן עלה הצורך בבידוד אקוסטי של צינור הביוב. כדי לתת מענה לצורך - לבודד אקוסטית את צינור הביוב, אנחנו מציעים מגוון פתרונות.


אנשים מנסים לישון ויש להם רעש

יתרונות של המסתור האקוסטי של ברלייט: - פשוט וקל - נותר רק להדביק את המסתור למיקום המתאים. - נקי - אין פחת, ואין צורך לזרוק שאריות של גבס, שנותרו מהחיתוך. - נוח ונעים לעבודה - אין עבודה עם חומרים לא נעימים לעור, כמו צמר זכוכית שגורמות לתלונות של עובדים וגירויי עור. - אמינות - אתם מקבלים מוצר מתועש שנבדק במפעל ובמעבדה, בעוד שבאתר הבנייה ייתכן ויקרו טעויות. (עובד לא מילא את הצמר סלעים לאורכו של כל הצינור, עטיפה הצינור לא בוצעה באופן אחיד) איפה משתמשים בהם? ואיך נדע להתאים את סוג המסתור האקוסטי למיקום המתאים? רמת השתקת הקולטן תלויה במיקום הצינור, למשל מסתור שממוקם בחדר הורים יצטרך השתקה אקוסטית מחמירה יותר (כלומר יותר שכבות בידוד) מאשר מסתור הממוקם בשירותי אורחים. כמדיניות, אנחנו לא מגדירים לקבלנים את הבידוד האקוסטי הנדרש להם.

בדומה ליועץ בטיחות או קונסטרוקטור שמגדירים כ"א בתחומו את הצורך, גם במקרה זה, היועץ האקוסטי (מ.ג. יועצים, ע. ליבני, ואחרים) מגדירים לקבלן איזה בידוד דרוש ואז הקבלן פונה אלינו. לחליפין, אנו מראים לקבלן את מוצרינו וממתינים ליועץ של הקבלן שיורה באיזה דגם להשתמש.

היועצים האקוסטיים המובילים בישראל (למשל מ.ג. יועצים וע. לבני) בחנו את מוצרינו ומכירים אותם היטב.

רופא מחזיק לוח שרשום עליו בעיות שמיעה

פתרונות חלופיים בשוק ואילו יתרונות קיימים ישנם למסתור האקוסטי של ברלייט? בעבר לפני שהצענו את הפתרון שלנו (אשר מוגן בפטנט), הדרישה המחמירה ביותר כללה - עטיפת הצינור ברדיד עופרת / יריעה אקוסטית כבדה - או שכבת בידוד של צמר סלעים בעובי ומשקל מוגדרים ושני לוחות גבס (פתרון שעדיין קיים). קיימות סיטואציות בהן הדרישה פחות מחמירה (למשל: שכבת בידוד אחת של צמר סלעים ולוח גבס אחד), שינוי הדרישה נובע בעיקר ממיקום הצנרת.

ממה מורכב מסתור אקוסטי של ברלייט?

- מסתור ברלייט מורכב מלוח קלקר (eps or xps), שמצופה בשכבה צמנטית ורשת פיברגלס. שכברת הציפוי מהווה פריימר (חומר מקשר) למערכת החיפוי אשר מיושמת לאחר מכן (צבע, טיח, קרמיקה, וכו׳). אל צידו הפנימי של המסתור מודבקות יריעות אקוסטיות: * גומי במשקל סגולי של 8 ק"ג למ״ר.

* ספוג (צמר פוליאסטר) במשקל סגולי של 10 ק"ג למ"ר. לשכבות האקוסטית יש תכונות של בליעה והחזרה - כך שגל הקול פוגע בחומר הצמר (שבולע), סופג את גל הקול, ושכבת הגומי מחזיר את הגל והודף אותו חזרה.

אנו מוכרים שני דגמים: B1: מסתור שלצידו הפנימי מודבקת שכבה אחת של יריעת גומי C1: מסתור שלצידו הפנימי מודבקת אותה שכבת גומי, ובנוסף שתי שכבות ספוג

לוחות מסתור

(הימני) מסתור צינור רגיל, (במרכז) דגם B1, (השמאלי), דגם C1

לחצו כאן לדף המוצר של המסתורים האקוסטיים. רוצים לשמוע עוד? לחצו כאן לקבלת פרטים נוספים.

0 תגובות
bottom of page